Polityka wykorzystywania plików Cookies:
Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych. Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe. Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.
Nowe
03 lutego 2017
23 stycznia 2017
Podskórny Poznań

...a kraj był...

19 stycznia 2017
23 grudnia 2016
Podskórny Poznań

Czego boją się poznaniacy

21 grudnia 2016
alt
 Literatura  Festiwale
Nasycenie i głód
Maria Hapke, Aleksandra Wieczorkiewicz
poniedziałek, 07 listopada 2016
Intensywność – to słowo zgromadziło tegorocznych gości Festiwalu Conrada. Choć i poprzednie edycje bez wątpienia były niezwykle intensywne, tym razem akcent został położony na tę szczególną właściwość kultury, jaką jest budzenie emocji i zaangażowania.

+
 
 Teatr
Słabość. Siła Karamazowów
Artur Duda
piątek, 04 listopada 2016
W świecie Franka Castorfa od dawna nie ma Boga. Diabeł był tu natomiast zawsze, nawet jeśli oznaczało go odbicie człowieka w lustrze. W „Braciach Karamazow” z berlińskiej Volksbühne wciąż powraca pytanie, czy w związku z tym wolno wszystko.

+
 
 Literatura
„Tak naprawdę to nikt nikogo nie zna”
Olga Szmidt
środa, 02 listopada 2016
Na właśnie opublikowany polski przekład „Braci Burgess” Elizabeth Strout czekałam dość niecierpliwie. Spektakularna w swoim minimalizmie proza amerykańskiej pisarki znana jest w Polsce przede wszystkim dzięki „Olive Kitteridge” oraz niedawno wydanej „Mam na imię Lucy”. Obie te książki są znakomitą prozą – precyzyjną, nierzadko dotkliwą, pozbawioną nadmiaru.

+
 
 Film
Prosta historia o rodzinie
Michał Piepiórka
poniedziałek, 31 października 2016
Arkadiusz Jakubik nie okłamał widzów, nadając swojemu filmowi tytuł „Prosta historia o morderstwie”. Rzeczywiście, opowiadana fabuła nie grzeszy skomplikowaniem. Problem w tym, że w autorskim zamierzeniu tytuł miał wybrzmieć ironicznie. Popularny aktor i reżyser swojego drugiego filmu uczynił wiele, by nadać dziełu pozór złożoności. Niestety, bezskutecznie.

+
 
 Rozmowy  Sztuki wizualne
Duchy wspólnoty opanowują CSW
Anna Bartosiewicz, Karolina Marcinkowska
piątek, 28 października 2016
W Zamku Ujazdowskim w Warszawie trwa wystawa „Duchy wspólnoty”, na której pokazano prace ponad dwudziestu artystów i kolektywów twórczych z Azji Południowo-Wschodniej, Hongkongu i Chin. Mieszkająca na Tajwanie kuratorka wystawy, Meyia Cheng, daleka jest od posługiwania się kryterium, które można by nazwać „sztuką narodową”. Zamiast tego sięgnęła ona po prace młodego pokolenia, które odnosi się krytycznie do systemów władzy, państwowej ideologii i problemów lokalnych mieszkańców.

+
 
 Literatura  Muzyka  Sztuki wizualne
Wokół nowych słuchowisk, cz. 3: konfrontacje i kooperacje
Marek Bochniarz
czwartek, 27 października 2016
„Kaseta magnetofonowa umożliwia odtwarzanie nagrań w nieskończoność (pod warunkiem posiadania magnetofonu z funkcją autorewersu) – co przypomina świat zmarłych pod tym względem, że jest to miejsce, którego nie można opuścić i trwa to w nieskończoność” – pisze Bartosz Zaskórski w książce artystycznej dołączonej do słuchowiska „I Wtedy Okazało się, że Umarłem”.

+
 
 Teatr
Podróż bez mapy
Natalia Osińska
środa, 26 października 2016
Spektakl „Mapa i terytorium” wystawiany w gdańskim Teatrze Wybrzeże jest adaptacją uhonorowanej w 2010 roku Nagrodą Goncourtów powieści Michela Houellebecqa. Marciniak wydobywa z niej esencję, dotyczącą kondycji współczesnego świata sztuki i wzbogaca ją o własne wątki autobiograficzne. Stąd obecność rozwiązań artystycznych, które pojawiły się w jej poprzednich spektaklach.

+
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama




e.CzasKultury.pl

Polityka wykorzystywania plików Cookies, POLITYKA PRYWATNOŚCI:

Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych.
Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe.
Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.

×