Polityka wykorzystywania plików Cookies:
Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych. Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe. Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.
Nowe
08 marca 2017
06 marca 2017
03 lutego 2017
23 stycznia 2017
Podskórny Poznań

...a kraj był...

19 stycznia 2017
 Literatura  Sztuki wizualne
Sztuka w czasach społeczeństwa posłusznego
Marek Wasilewski
czwartek, 02 marca 2017
Cenzura, hipokryzja i zakłamanie polityków, nędza społeczeństwa to realia autorytarnej, prawosławnej Rosji. Na tym tle głos Pawlenskiego, samotnego, bezbronnego człowieka stojącego naprzeciw wszechwładnej maszyny państwa, brzmi wyjątkowo przejmująco.

+
 
 Literatura
Rodzinne albumy i polityczne atlasy
Maciej Duda
środa, 01 marca 2017
„Topografia pamięci” Martina Pollacka to nieuporządkowany zbiór esejów – wspomnień, wrażeń z podróży oraz zapisów interpretacji starych fotografii. Zebrane w tym zbiorze teksty tworzą ruchomą mozaikę. Układ z pozoru niezborny, niestały, przypadkowy, nabierający znaczenia w kontekście tytułu i tematu kolejnych tekstów.

+
 
alt
 Teatr
Ryby głosu nie mają
Julia Lizurek
poniedziałek, 27 lutego 2017
Pytanie o to, czym jest dzisiaj teatralny off, powraca ostatnio ze zdwojoną siłą. Odkryliśmy, że sformułowanie klarownej i jednoznacznej odpowiedzi jest bardzo trudne, wręcz niemożliwe. Wciąż jednak istnieją twórcy, którzy świadomie chcą się wpisywać w ten nurt. Do zachodniopomorskiego Goleniowa (a w tym roku także do Szczecina) zapraszają ich organizatorzy festiwalu Kingdom of Art. Komentarze (1)

+
 
alt
 Film
Wszyscy jesteśmy Chrystusami?
Mateusz Demski
piątek, 24 lutego 2017
„Kusi mnie rozpacz. Mam obawy, a oczekiwanie w Twym milczeniu jest przerażające. Modlę się, ale zarazem czuję się zagubiony. A może modlę się do niczego? A może po prostu Ciebie tutaj nie ma?”. Słowa, które padają z ust księdza Sebastiao Rodriguesa (Andrew Garfield), stanowią klucz do zrozumienia „Milczenia”. Najnowszy film Martina Scorsese to próba uchwycenia upadku jednostki pod krzyżem własnych przekonań, tak zgoła odmienna od grzesznej wizji, którą zaserwowano nam przed trzema laty w „Wilku z Wall Street”.

+
 
alt
 Gry
Świat, który znasz, przestał istnieć…
Jakub Małecki
środa, 22 lutego 2017
Niedobitki ludzkości starają się przetrwać w nieprzychylnych warunkach, organizując się w grupy, które muszą sprostać wielu zagrożeniom, jak choćby mutantom czy sztucznej inteligencji. Gra „51 stan: Master Set” jest kompilacją tego, co można było znaleźć w poprzednich częściach.

+
 
 Film  Festiwale
Między nami, zwierzętami – Berlinale 2017
Andrzej Marzec
poniedziałek, 20 lutego 2017
Jeśli Berlinale w pewien sposób zakreśla filmowy horyzont czy wyznacza kinematograficzną ścieżkę, z której trudno już później zejść w ciągu całego roku, to można być pewnym, że w najbliższej przyszłości w kinach będziemy mogli oglądać obrazy traktujące o relacjach między zwierzętami i ludźmi (ukazujące ludzi jako zwierzęta bądź zwierzęta jako ludzi).

+
 
alt
 Sztuki wizualne
Really good but the only thing I don’t know why you should buy something
Ewelina Jarosz
piątek, 17 lutego 2017
Wystawa „Fetysz” kuratorskiego tercetu: Maciej Kurak, Katarzyna Kucharska i Mateusz Bieczyński ujawnia prawidłowość, która nosi w sobie cechy fetyszu w potocznym, popkulturowym rozumieniu, a zatem przedmiotu przyciągającego uwagę z powodu swojej niezwykłej atrakcyjności. Idea kuratorskiego trójkąta pokazuje ciekawy model współpracy – z jednej strony z założenia pozbawiony centrum, z drugiej zaś emocjonalnie obciążający biorące w nim udział ogniwa ryzykiem niepowodzenia zakładanego partnerstwa – odpowiada ambiwalentnemu celowi ekspozycji.

+
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama




e.CzasKultury.pl

Polityka wykorzystywania plików Cookies, POLITYKA PRYWATNOŚCI:

Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych.
Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe.
Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.

×