Polityka wykorzystywania plików Cookies:
Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych. Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe. Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.
Nowe
08 marca 2017
06 marca 2017
03 lutego 2017
23 stycznia 2017
Podskórny Poznań

...a kraj był...

19 stycznia 2017
alt
 Literatura  Sztuki wizualne
Socjoestetyka w rozmowie i w praktyce
Marek Wasilewski
środa, 30 listopada 2016
Na okładce wywiadu rzeki z Krzysztofem Wodiczką zamieszczono zdjęcie wehikułu dla bezdomnych na tle pozłacanej bramy wejściowej do Trump Tower w Nowym Jorku. Trudno o bardziej profetyczny gest, biorąc pod uwagę, że okładka zaprojektowana została co najmniej pół roku przed wyborami prezydenckimi w USA. Fotografia ta jest niezwykle interesująca nie tylko z tego powodu. Jak w soczewce bowiem skupia ona najważniejsze idee sztuki Wodiczki, która opiera się na napięciu pomiędzy nierównościami społecznymi, przestrzenią publiczna i designem.

+
 
 Literatura
Kownacka. Ta od Plastusia
Olga Szmidt
poniedziałek, 21 listopada 2016
Nadciąga zima przełomu 1928 i 1929 roku, jak się okaże – najzimniejsza w historii Polski. „Zima stulecia”. Już w czerwcu 1928 roku spadł śnieg. W lutym 1929 temperatura dojdzie do minus czterdziestu stopni, w samej Warszawie będzie lepiej, ale wszyscy modlą się o lżejszą kolejną zimę. Tymczasem w listopadzie Maria Kownacka, lat trzydzieści cztery, niezamężna i bezdzietna, pracownica Ministerstwa Reform Rolnych, przenosi się na Żoliborz. Zapamięta to na zawsze.

+
 
alt
 Literatura  Festiwale
Nasycenie i głód
Maria Hapke, Aleksandra Wieczorkiewicz
poniedziałek, 07 listopada 2016
Intensywność – to słowo zgromadziło tegorocznych gości Festiwalu Conrada. Choć i poprzednie edycje bez wątpienia były niezwykle intensywne, tym razem akcent został położony na tę szczególną właściwość kultury, jaką jest budzenie emocji i zaangażowania.

+
 
 Literatura
„Tak naprawdę to nikt nikogo nie zna”
Olga Szmidt
środa, 02 listopada 2016
Na właśnie opublikowany polski przekład „Braci Burgess” Elizabeth Strout czekałam dość niecierpliwie. Spektakularna w swoim minimalizmie proza amerykańskiej pisarki znana jest w Polsce przede wszystkim dzięki „Olive Kitteridge” oraz niedawno wydanej „Mam na imię Lucy”. Obie te książki są znakomitą prozą – precyzyjną, nierzadko dotkliwą, pozbawioną nadmiaru.

+
 
 Literatura  Muzyka  Sztuki wizualne
Wokół nowych słuchowisk, cz. 3: konfrontacje i kooperacje
Marek Bochniarz
czwartek, 27 października 2016
„Kaseta magnetofonowa umożliwia odtwarzanie nagrań w nieskończoność (pod warunkiem posiadania magnetofonu z funkcją autorewersu) – co przypomina świat zmarłych pod tym względem, że jest to miejsce, którego nie można opuścić i trwa to w nieskończoność” – pisze Bartosz Zaskórski w książce artystycznej dołączonej do słuchowiska „I Wtedy Okazało się, że Umarłem”.

+
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 3 z 63
Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama




e.CzasKultury.pl

Polityka wykorzystywania plików Cookies, POLITYKA PRYWATNOŚCI:

Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych.
Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe.
Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.

×